Únor se skřítkem Svaťáčkem
Týdenní téma - Na dvorku a ve chlévě - 20.3. - 24.3.2023
Dílčí cíle:
- rozvoj a užívání všech smyslů
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností
- rozvoj představivosti a fantazie
- rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
- rozvoj verbálních i neverbálních dovedností
- vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti s živou přírodou
- rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
- rozvoj citového vztahu ke zvířatům
- rozvoj tvořivosti
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmů, objevování)
- posilování vstřícného chování ve vztahu k rodině, mateřské škole či skupině dětí
- pochopit, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí jak chránit a zlepšovat, tak je i poškozovat a ničit
- vytváření základů pro práci s informacemi
- rozvoj estetického vkusu
Nabídka činností:
komunitní kruh – poznávání domácích a hospodář. zvířat podle obrázků, popis jejich těla a způsobu života, co nám dávají – jaký z nich máme užitek,
určování zvířecích stop přiřazování zvířat k potravě, kterou se živí
stolní hra „Kvaky, kvak – poznávání dom. a hospod. zvířat – jaké vydávají zvuky, procvič. pozornosti, paměti, barev
správné přiřazování mláděte, jeho matky a otce podle obrázků
rozhovory o tom jaká mají děti doma zvířátka
PL Zvířátka- zakroužkuj které z řady zvířat je jiné
– přiřaď co každé zvířátko jí
poznáš, která zvířata patří mezi hospodářská zvířata a která mezi domácí mazlíčky
vyhledávání obrázků v encyklopediích – poznávání zvířat
poznávání zvířat podle zvuků – Jaké zvíře dělá bůůůůůůů? Kráva
omalovánky s domácími zvířaty, tiskátka – farma
kresba dom. a hospodář. zvířat do prac. sešitů
skupinová práce – malba statku
opakování PH: Na kočku a myš, Honzo vstávej
nácvik nových PH: Na ovečky, Kočka v díře, Myška tanečnice
nácvik tanečku: Pásla ovečky (str. 118 – Velikonoce D. Šottnerová)
nácvik a opakování písní Kočka leze dírou, Skákal pes, Koupím já si koně vraný, Běžela ovečka, Halí, belí, Když jsem já sloužil, Krávy, krávy, Pásla ovečky, Když jsem husy pásala – rytmizace písniček, vytleskávání, využití orffových nástrojů
nácvik básně Naše kočka strakatá
pexeso – poznávání dom. a hospodář. Zvířat
TNH Na hospodářství pana Zouhara
puzzle dom. a hospodář. zvířat, vkládání zvířat (nejmladší děti)
loutkové divadlo O kůzlátkách
dramatizace pohádky O koťátku, které zapomnělo mňoukat
grafomotorická cvičení – klubíčko pro kočičku
artikulační a dechová cvičení