Distanční výuka

Únor se skřítkem Svaťáčkem

Týdenní téma - Na dvorku a ve chlévě - 20.3. - 24.3.2023

Dílčí cíle:
  • rozvoj a užívání všech smyslů
  • rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností
  • rozvoj představivosti a fantazie
  • rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
  • rozvoj verbálních i neverbálních dovedností
  • vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti s živou přírodou
  • rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
  • rozvoj citového vztahu ke zvířatům
  • rozvoj tvořivosti
  • posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmů, objevování)
  • posilování vstřícného chování ve vztahu k rodině, mateřské škole či skupině dětí
  • pochopit, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí jak chránit a zlepšovat, tak je i poškozovat a ničit
  • vytváření základů pro práci s informacemi
  • rozvoj estetického vkusu
Nabídka činností:
    • komunitní kruh – poznávání domácích a hospodář. zvířat podle obrázků, popis jejich těla a způsobu života, co nám dávají – jaký z nich máme užitek,

      určování zvířecích stop přiřazování zvířat k potravě, kterou se živí

    • stolní hra „Kvaky, kvak – poznávání dom. a hospod. zvířat – jaké vydávají zvuky, procvič. pozornosti, paměti, barev

    • správné přiřazování mláděte, jeho matky a otce podle obrázků

    • rozhovory o tom jaká mají děti doma zvířátka

    • PL Zvířátka- zakroužkuj které z řady zvířat je jiné

      – přiřaď co každé zvířátko jí

    • poznáš, která zvířata patří mezi hospodářská zvířata a která mezi domácí mazlíčky

    • vyhledávání obrázků v encyklopediích – poznávání zvířat

    • poznávání zvířat podle zvuků – Jaké zvíře dělá bůůůůůůů? Kráva

    • omalovánky s domácími zvířaty, tiskátka – farma

    • kresba dom. a hospodář. zvířat do prac. sešitů

    • skupinová práce – malba statku

    • opakování PH: Na kočku a myš, Honzo vstávej

    • nácvik nových PH: Na ovečky, Kočka v díře, Myška tanečnice

    • nácvik tanečku: Pásla ovečky (str. 118 – Velikonoce D. Šottnerová)

    • nácvik a opakování písní Kočka leze dírou, Skákal pes, Koupím já si koně vraný, Běžela ovečka, Halí, belí, Když jsem já sloužil, Krávy, krávy, Pásla ovečky, Když jsem husy pásala – rytmizace písniček, vytleskávání, využití orffových nástrojů

    • nácvik básně Naše kočka strakatá

    • pexeso – poznávání dom. a hospodář. Zvířat

    • TNH Na hospodářství pana Zouhara

    • puzzle dom. a hospodář. zvířat, vkládání zvířat (nejmladší děti)

    • loutkové divadlo O kůzlátkách

    • dramatizace pohádky O koťátku, které zapomnělo mňoukat

    • grafomotorická cvičení – klubíčko pro kočičku

    • artikulační a dechová cvičení