Distanční výuka

Sluníčkové září se skřítkem Svaťáčkem

Týdenní téma - Já a moji kamarádi - 9. - 13.9.2024

Dílčí cíle:

osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí

– rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních)

– rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)

– získání relativní citové samostatnosti

– rozvoj schopnosti sebeovládání

– seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému

– poznávání pravidel společenského soužití a jejich spoluvytváření v rámci přirozeného sociokulturního prostředí, porozumění základním projevům neverbální komunikace obvyklým tomuto prostředí

– osvojení si poznatků a dovedností potřebných k vykonávání jednoduchých činností v péči o okolí pří spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí a k ochraně dítěte před jeho nebezpečnými vlivy

Nabídka činností:

– komunitní kruh – připomenutí tématu tohoto týdne Já a moji kamarádi, opakování říkanky Kamarád, kamarád, to je ten koho mám rád? Pomůže mi, poradí, po tváři mne pohladí, všichni jsme tu kamarádi, a proto se máme rádi.

– komunitní kruh – pavučina z klubíčka – řekni jméno kamaráda, pošli klubíčko a řekni proč je tvůj kamarád a co na něm máš nejvíc rád

– komunitní kruh – popis sebe sama..Jak vypadám? Jak se chovám?

– skládání básně s názvem kamarád (metoda cinquain) viz ,, Školka hrou“

– procvičování smyslů – poznávání kamaráda podle hmatu

– hra „Na kolečko“ – (Krtek 20) – Půjdem s krtkem dokola,

                                                       dej pozor koho zavolá!

                                                        Málo nás, málo nás,

                                                        pojď Barborko mezi nás.

– zkoušíme masírovat kamaráda

– zdravotní cviky ve dvojicích

– Hra Na tichou poštu – sluchová percepce

– hry s padákem – Kdo je schovám pod padákem – jedno z dětí má zakryté oči, učitelka vybere jedno dítě, které se schová pod padák, potom se dítěti odkryjí oči a má za úkol poznat, které z dětí je pod padákem

– kolektivní hra: Kdo chybí??? Najdi, kde se ukrývá? Děti mohou napovídat připodobňováním dítěte. Co je na něm zajímavého, co má rád, co má za oblečení, děvče, chlapec apod.

– Dárek pro svého kamaráda, kdo máš rád, jak bys mu vyjádřil svou náklonnost? Kdo je tvůj kamarád? Co se ti na něm líbí? Rozvoj samostatného vyjadřování a vyjádření vlastních pocitů.

– PH Na chlapce a holčičky – reakce na zrak. signál (pro malé děti), pomocí maňáska nebo figurky,

– Honička ve dvojicích – děti vytvoří dvojice, jedna z nich honí děti, ale nesmějí se pustit

– didaktická hra „Kamarádi”. Děti chodí v prostoru např. v rytmu bubínku, na výrazný zvukový signál vytvoří dvojice. Společně přednášejí říkadlo s pohybem, ukazují na části těla podle textu, v závěru se vzájemně pohladí a obejmou.(Já jsem kos, ty jsi kos. Já mám nos, ty máš nos. My se máme rádi, že jsme kamarádi)

– ,,Kamarádská židličková“- děti sedí v kruhu na židličkách a jedna židlička je navíc. Začíná dítě, které má vedle sebe prázdnou židličku. Chci, aby si vedle mě sedl můj kamarád Honzík, protože na mě byl dnes hodný, pomohl mi zavázat tkaničku

– ,, Kdo tu s námi dneska je“- Kdo tu s námi dneska je? Jakpak on se jmenuje? Kdo tu je, kdo tu je, řekne jak se jmenuje.- Hra na upevňování jmen nových kamarádů

– stavba kamaráda ze stavebnice

– stavba kamaráda z geometrických tvarů

– zpěv dětských písní ve dvojicích – společná domluva na písni

– nácvik nové písně- Když se ruka s rukou spojí

– HPH: Když jsi kamarád, tak pojď si s námi hrát

– malba na téma – já a můj kamarád – v Barvičkově se kreslí barvičkami, v pastelkově pastelkami, ve Voskovkově voskovkami, v Křídově křídami (suchým pastelem)

– kresba kamaráda černým fixem na barevném podkladu

– omalovánky na téma kamarádství

– VV – šablona dívky a chlapce – kamaráda, dokreslování obličeje, oblečení, vlasy z vlny

– práce s knihou – ,, Školka hrou“ povídání o Lucince

– komunitní kruh – hodnocení činností podtématu Já a moji kamarádi, seznámení s tématem nastávajícího týdne

– pracovní listy – pomoz najít cestu kamarádovi, dokresli obličej kamarádovi aj.

– divadlo „Domeček plný pohádek“

– dramatizace pohádek pomocí maňásků

Hádanka: Každé ráno přijdou děti.

                      Je jich spousta jako smetí.

                      Celý den si můžou hrát,

                      kreslit si, pak zazpívat.

                      Každý kluk i každá holka

                      ví, že je to naše…..(školka)

– pohádka „Krtek se představuje“ (Rok s krtkem 19) – poslech pohádky, rozbor textu

– stezka za skřítkem Svaťáčkem- seznámení se skřítkem

Básnička:

KAMARÁDSKÁ

My jsme děti z jedné školky,

máme tady hezké holky.

Hrajeme si, zpíváme,

smutek, ten my neznáme.

My jsme prima kamarádi,

všichni se tu máme rádi.

Za ruce chceme jít,

bude se nám krásně žít.

My jsme děti jako kytičky,

patříme do stejné vázičky.

Voníme pro radost,

nemáme na sebe zlost.

 

KAMARÁD, KAMARÁD

Kamarád, kamarád,

(naznačit prstem úsměv x srdce)

to je ten,

(ukázat prstem na všechny děti)

kdo mě má rád.

(dát si dlaně na srdce)

Pomůže mi, poradí,

po vláskách mě pohladí.

(pohladit své 2 sousedy po vláskách)

Kamarád, kamarád,

to je ten,

koho mám rád.

Pomůžu mu, poradím,

po zádech ho pohladím.

(pohladit své 2 sousedy po zádech)

Všichni jsme tu kamarádi,

(chytit své 2 sousedy za ramena x ruce)

protože se máme rádi.

(tato slova zakřičet)

– VV – obtisk ruky a malování kamarádů na konce prstů