Distanční výuka

Barevný říjen se skřítkem Svaťáčkem

.Týdenní téma - Pouštíme dráčka 14. - 18.10.2024

Dílčí cíle:

– rozvoj a užívání všech smyslů

– rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)

– posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)

– rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit

– posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině apod.)

– seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, ve kterém dítě žije

– seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu

Nabídka činností:

– komunitní kruh – povídání si o znacích podzimu – změna počasí, co lidé dělají na podzim

– komunitní kruh – povídání si o dracích – kdo už draka pouštěl, jak drak vypadá, co je potřeba abychom draka mohli pouštět a na co dbát

– komunitní kruh – procvičování podzimních měsíců

– výroba společného velkého draka na výzdobu třídy

– dramatizace básničky „Drak“

– omalovánky s draky

– grafomotorické cvičení – lomená linie Dračí zuby

– pracovní listy – draci – (dum.rvp.cz/materialy/draci-jablkozrouti-2.html )

– výroba malých dráčků – snaha o uvádění vlastností dráčků – jak se tváří (emoce,city…)

– modelování draků

– Dráček papíráček – překládání papíru formátu A4 podle pokynů učitelky nejprve na polovinu po délce, rozložit a pak přeložit všechny rohy ke středové linii, dokreslování obličeje, zachycení mimiky obličeje, slovní popis „Jaký je tvůj dráček? Proč?”

– opakování písně – Vyletěl si pyšný drak

– nácvik nové písně ,,Není drak jako drak“, Fujavice, Máme draka, Vyletěl si pyšný drak

– dechové cvičení – foukání do dráčků

– motivační cvičení – Podzim

– cvičení se stuhami

– pohybová hra – Na draky

– pohybová hra – Všechno lítá co peří má

– PH – Já jsem vítr jako drak, rozeženu každý mrak, utíkejte, utíkejte, ať mu všichni utečete-rychle na svá místa – kroužky po třídě.

– hra Ve vajíčkách – poslech relaxační hudby se zavřenýma očima, děti schoulené na zemi, pomalé probouzení, protahování

– pohybová improvizace na hudbu – jak létá drak

– skládání velkého draka z kaštanů – společná práce

– četba pohádky O Dracích – převyprávění příběhu

– práce s textem- Dráček papíráček (kniha Jaro, léto, podzim, zima)

– poslech básně Jiřího Žáčka Dračí trampoty  (mujweb.cz/www/petoska/ostatni.htm)

– rozhovor o textu básně, hry s obrázky dračích hlav (můžeme použít i zástupné rekvizity)

– námětová hra Na dračí sluj – stavění doupěte z molitanových kostek a textilu, kostýmní improvizace, rozvoj fantazie – „Co asi draci celý den dělají? Mají nějaké starosti?”

– sledování pohádky z dataprojektoru – ,, Za humny je drak“

– délku dračích ocasů porovnáváme, používáme pojmy krátký x dlouhý, stupňování, řazení podle délky přikládáním k sobě – nejkratší x nejdelší, kratší než, delší než..

– Dráček popleta (dum.rvp.cz/materialy/dracek-popleta-2.html)

básnička: Udělej mně, táto, udělej mně draka,

aby s větrem letěl, dál až nad oblaka.

Aby letěl k slunci, vyřídil mu přání,

aby dlouho bylo, ještě tady s námi.

– Navlékaní korálků na dračí ocásky podle číslice na drakovi